19 Ocak 2019 Cumartesi

c# ders2

 static void Main(string[] args)
        {
            //programlama dillerinde tek başlarına herhangi bir anlamı olmayan ancak programın işleyişine katkıda bulunan karakter ya da karakter topluluklarına operatör denir.
            // örnegin a+b ifadesinde + işareti bir operatordur.Operatorlerin etki ettikleri sabit ya da değişkenlere ise operand denir.
            Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White;
            Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black;
            Console.Clear();


            #region Ornek1 Console.writeLine("i değişkeninin değeri");
            ////matematiksel işlem yapılınca değerleri int tam sayı olarak işleme sokulur.
            //int i = 3 * 5 / 7;
            ////işlemler soldan sağa dogru ilerler
            //double iiii = 3d * 5d / 7d;
            //float ii = 3f * 5f / 7f;
            //Console.WriteLine("tam sayı :"+i);
            //Console.WriteLine("kusuratlı float sayı değeri :"+ii);
            //Console.WriteLine("kusuratlu double sayı degeri :"+iiii);
            //Console.ReadLine();



            #endregion


            #region Ornek2 Operatorde parantez kullanımı
            // int i = 3 * (5 / 7);
            ////işlemler soldan saga dogru ilerler
            //// eger değişken tipi tamsayı ise her matematiksel işlemden sonra sonuc tamsayı olur.
            // int ii = 3 / 2 * 5;
            // Console.WriteLine("parantezli işlem degeri :" + i);
            // Console.WriteLine("parantezsiz işlem değeri :" + ii);
            // Console.ReadLine();
            #endregion

            #region Ornek3 arttırma operator örneği
            ////++a--
            //int a = 5;
            ////a=a+1;
            ////++a a=a+1;
            //int i = a++; // i=a a=a+1
            ////a++ a=a+1;
            ////a-- a=a-1;
            //Console.WriteLine("i degeri :"+i+"\t"+"a degeri :"+a);
            //Console.ReadLine();
            #endregion

            #region Ornek4
            //int a = 5;
            //int i = a++;
            //int b = i--;
            //int c = 10;
            //int d = --c;
            //Console.WriteLine("a={0}\ni={1}\nb={2}\nd={3}",a,i,b,d);
            //Console.ReadLine();

            #endregion
            #region Ornek5
            //// true false dogru veye yanlıs degerlerini tutar
            //// tek eşitlik atama çift eşitlik ise kontrol demektir.
            //bool a = 4 < 6;
            //bool b = 6 > 5;
            //bool c = 7 <= 7;
            //bool d = 9 >= 12;
            //bool e = 10 == 12;
            //bool f = 1 != 8; //1 degeri 8 degerine esit degil
            ////! tam tersi anlamına gelir
            //Console.WriteLine("{0}\n{1}\n{2}\n{3}\n{4}\n{5}", a,b,c,d,e,f);
            //Console.ReadLine();
            #endregion
            #region Ornek6 as komutuyla çevirim
            //// as değişkenin davranıs seklini egiştirmek için kullanılır.
            ////object en buyuk oldugu için diğerlerine donusum yapılamaz.
            //object i = 50; // object butundegişkenlerin anası butun degişkenler objecte donusur object donusmez

            //// objecti stringe degiştirmek istedik as ifadesiyle olamaz
            //string s = i as string;
            //Console.WriteLine("s degeri{0}",s);
            ////Console.ReadLine();
            //int ii = 50;
            //object ss = ii as object;
            //Console.WriteLine("ss object degeri:{0}",ss);
            //Console.ReadLine();
            #endregion
            #region Ornek7 is komutuyla kontrol
            //// is ile degişkenin tiplerini kontrol ediyoruz.
            //int i = 50;
            //byte a = 12;
            //bool b1 = i is int;
            //bool b2 = i is double;

            //bool b3 = 15.3 is double;
            //bool b4 = 'c' is char;
            //bool b5 = 12f + 7 is char;
            //bool b6 = a is byte;
            //Console.WriteLine("{0}\n{1}\n{2}\n{3}\n{4}\n{5}",b1,b2,b3,b4,b5,b6);
            //Console.ReadLine();
             

            #endregion
        }

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder