{
//programlama dillerinde tek başlarına herhangi bir anlamı olmayan ancak programın işleyişine katkıda bulunan karakter ya da karakter topluluklarına operatör denir.
// örnegin a+b ifadesinde + işareti bir operatordur.Operatorlerin etki ettikleri sabit ya da değişkenlere ise operand denir.
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White;
Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black;
Console.Clear();
#region Ornek1 Console.writeLine("i değişkeninin değeri");
////matematiksel işlem yapılınca değerleri int tam sayı olarak işleme sokulur.
//int i = 3 * 5 / 7;
////işlemler soldan sağa dogru ilerler
//double iiii = 3d * 5d / 7d;
//float ii = 3f * 5f / 7f;
//Console.WriteLine("tam sayı :"+i);
//Console.WriteLine("kusuratlı float sayı değeri :"+ii);
//Console.WriteLine("kusuratlu double sayı degeri :"+iiii);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek2 Operatorde parantez kullanımı
// int i = 3 * (5 / 7);
////işlemler soldan saga dogru ilerler
//// eger değişken tipi tamsayı ise her matematiksel işlemden sonra sonuc tamsayı olur.
// int ii = 3 / 2 * 5;
// Console.WriteLine("parantezli işlem degeri :" + i);
// Console.WriteLine("parantezsiz işlem değeri :" + ii);
// Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek3 arttırma operator örneği
////++a--
//int a = 5;
////a=a+1;
////++a a=a+1;
//int i = a++; // i=a a=a+1
////a++ a=a+1;
////a-- a=a-1;
//Console.WriteLine("i degeri :"+i+"\t"+"a degeri :"+a);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek4
//int a = 5;
//int i = a++;
//int b = i--;
//int c = 10;
//int d = --c;
//Console.WriteLine("a={0}\ni={1}\nb={2}\nd={3}",a,i,b,d);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek5
//// true false dogru veye yanlıs degerlerini tutar
//// tek eşitlik atama çift eşitlik ise kontrol demektir.
//bool a = 4 < 6;
//bool b = 6 > 5;
//bool c = 7 <= 7;
//bool d = 9 >= 12;
//bool e = 10 == 12;
//bool f = 1 != 8; //1 degeri 8 degerine esit degil
////! tam tersi anlamına gelir
//Console.WriteLine("{0}\n{1}\n{2}\n{3}\n{4}\n{5}", a,b,c,d,e,f);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek6 as komutuyla çevirim
//// as değişkenin davranıs seklini egiştirmek için kullanılır.
////object en buyuk oldugu için diğerlerine donusum yapılamaz.
//object i = 50; // object butundegişkenlerin anası butun degişkenler objecte donusur object donusmez
//// objecti stringe degiştirmek istedik as ifadesiyle olamaz
//string s = i as string;
//Console.WriteLine("s degeri{0}",s);
////Console.ReadLine();
//int ii = 50;
//object ss = ii as object;
//Console.WriteLine("ss object degeri:{0}",ss);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek7 is komutuyla kontrol
//// is ile degişkenin tiplerini kontrol ediyoruz.
//int i = 50;
//byte a = 12;
//bool b1 = i is int;
//bool b2 = i is double;
//bool b3 = 15.3 is double;
//bool b4 = 'c' is char;
//bool b5 = 12f + 7 is char;
//bool b6 = a is byte;
//Console.WriteLine("{0}\n{1}\n{2}\n{3}\n{4}\n{5}",b1,b2,b3,b4,b5,b6);
//Console.ReadLine();
#endregion
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder