using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using sınıflar;
//using sınıflar2;
namespace _2708oop
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White;
Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black;
Console.Clear();
#region Ornek1 OOP nesne oluşturma
//Oyuncu o1 = new Oyuncu();//o1 isimli bir nesne yaratıyorum
//o1.adi = "Emre";
//o1.takimi = "Newcastle United";
//o1.formaNo = 5;
//Console.WriteLine(o1.BilgiVer());
//Console.WriteLine("Ayraçtır\n*****************************\n");
//Oyuncu o2 = new Oyuncu();
//o2.adi = "Thierry Henry";
//o2.takimi = "Arsenal";
//o2.formaNo = 14;
//o2.TakimDegistir("Barcelona");
//Console.WriteLine(o2.BilgiVer());
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek2 OOP alanların başlangıç degerleri
//Televizyon tv = new Televizyon(); // tv nesnesi oluşturduk
////0 değerini almıştır.
//Console.WriteLine("tv.ekran : {0}", tv.ekran);
////boş (null) değer almıştır.
//Console.WriteLine("tv.marka : {0}", tv.marka);
////false değer almıştır.
//Console.WriteLine("tv.lcdMi : {0}", tv.lcdMi);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek3 OOP dışında metot kullanmak
//Oyuncu o1 = new Oyuncu();
//o1.adi = "Emre";
//o1.takimi = "Newcastle United";
//o1.formaNo = 5;
//FormaDegistir(o1, 9);
//Console.WriteLine("{0} {1}, {2}", o1.formaNo, o1.adi, o1.takimi);
//Console.WriteLine("------------------------------");
//Oyuncu o2 = new Oyuncu("Maradona","Napoli",10);
//Console.WriteLine(o2.BilgiVer());
//Console.ReadLine();
#endregion
#region Ornek4 OOP Başlangıç deger Constructor
// Varsayılan yapıcı metot(constructor) çağrılır.
Oyuncu o11 = new Oyuncu();
Console.WriteLine(o11.BilgiVer() + "\n");
//Parametreli yapıcı metot çağrılır.
Console.WriteLine("-----------------------------------");
Oyuncu o22 = new Oyuncu("Tuncay", "Middlesbrough", 9);
Console.WriteLine(o22.BilgiVer());
FormaDegistir(o22, 19);
Console.WriteLine(o22.BilgiVer());
Console.ReadLine();
#endregion
Console.ReadLine();
}
static void FormaDegistir(Oyuncu oyuncu, byte yeniNo)
{
oyuncu.formaNo = yeniNo;
}
}
class Televizyon
{
//public int ekran;
//public string marka;
//public bool lcdMi;
}
}
namespace sınıflar
{
class Oyuncu // 2 metot 3 tane alanı olan bir oyuncu sınıfı
{
//Oyuncu sınıfından oluşturulan nesnelerin başlangıç değerleri tanımla
public Oyuncu(string adi, string takim, byte formaNumarasi)
{
this.adi = adi;
this.takimi = takim;
this.formaNo = formaNumarasi;
System.Console.WriteLine("Parametrik yapıcı metot çalıştı");
}
public Oyuncu()
{
System.Console.WriteLine("Varsayılan yapıcı metot çağrıldı...");
}
public string adi; // Alanlar
public string takimi; // Alanları
public byte formaNo; // Alanlar
public string BilgiVer() // Metot
{
return string.Format("{0} {1} - {2}", formaNo, adi, takimi);
}
public void TakimDegistir(string yeniTakim) // Metot
{
takimi = yeniTakim;
}
}
}namespace sınıflar2
{
class Oyuncu
{
public string adi; // fields alanlar
public string takimi; // fields alanlar
public byte formaNo; // fields alanlar
public string BilgiVer() //Metotlar
{
return string.Format("{0} {1} - {2}", formaNo, adi, takimi);
}
public void TakimDegistir(string yeniTakim) //Metotlar
{
takimi = yeniTakim;
}
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder