namespace ConsoleApplication9
{
class Program
{
#region dinamik1
//int topla(int a,int b)
//{
// return a + b;
//}
//int topla(int a,int b,int c)
//{
// return a + b + c;
//}
#endregion
// static float faizhesaplama(float anapara, float faizoran, float gun);
#region static1
//static int toplaikikati(int a,int b)
//{
// return (a + b) * 2;
//}
#endregion
static void Main(string[] args)
{
//static metod olmadığından metotları sınıfından metot1 nesensi oluşturduk
#region static
//Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White;
// Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black;
// Console.Clear();
// int c = toplaikikati(2, 5);
// Console.WriteLine(c);
// Console.ReadLine();
#endregion
#region dinamik
//Program nesne=new Program();
//int a=nesne.topla(2,5);
//int b=nesne.topla(1,4,5);
//Console.WriteLine(a);
//Console.WriteLine(b);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region statik2
//int a=metotlar.topla(2,5);
//Console.WriteLine(a);
//Console.ReadLine();
#endregion
#region dinamik2
metotlar metot1nesnesi = new metotlar();
int a = metot1nesnesi.toplayeni(3, 9);
int b = metot1nesnesi.toplayeni(3, 9, 5);
Console.WriteLine(a);
Console.WriteLine(b);
Console.ReadLine();
#endregion
}
class metotlar
{
//erişim belirteçleri(public,private,protected,internal,protected)
//public o sınıf üyleri başka sınıflar tarafından ulaşabilir
//private o sınıfın üyelerine sadece o sınıftan ulaşılabilir
//protected o sınıftan üyelerine sadece o sınıftan türeyen sınıflar ulaşabilir
//internal protected o sınıftan üyelerine sadece başka bir projeden o sınıtftan ulaşabilir
public static int topla(int a,int b)//sınıftan çağırabilmek için public kullanılır
{
return a + b;
}
public int toplayeni(int a,int b)
{
return a + b;
}
public int toplayeni(int a,int b,int c)
{
return a + b + c;
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder